25

Thursday, April

Kredyty oraz Lokaty

Potrzeba zbierania informacji
 /  /  / Potrzeba zbierania informacji
Potrzeba zbierania informacji

Potrzeba zbierania informacji

rp_praca.jpgUdzielenie odpowiedzi na powyższe pytania wymaga zgromadzenia dużej liczby informacji o konkurentach. Mogą one pochodzić z wielu źródeł: opublikowanych sprawozdań, wystąpień członków kierownictwa konkurenta na forum analityków papierów wartościowych, prasy fachowej, zespołu sprzedawców, własnych klientów lub dostawców współpracujących także z konkurentami, badań wyrobów konkurentów, szacunków dokonywanych przez personel techniczny firmy, wiadomości uzyskanych od kierowników lub pracowników konkurenta, którzy od niego odeszli itd. Źródła danych opisano bardziej szczegółowo w Załączniku B. Jest mało prawdopodobne, że dane potrzebne do pełnej analizy konkurenta da się zgromadzić od razu, nawet dużym wysiłkiem. Zazwyczaj napływają one strumyczkami, a nie rzekami. Musi się je zestawiać przez dłuższy okres, aby uzyskać wyczerpujący obraz sytuacji konkurenta. Zestawienie danych do wnikliwej analizy konkurentów wymaga nie tylko ciężkiej pracy. Przede wszystkim potrzebny jest jakiś mechanizm ? system zbierania informacji o konkurentach ? gwarantujący sprawność procesu. Elementy systemu zbierania informacji o konkurentach mogą się różnić w zależności od potrzeb konkretnej firmy, sektora do którego należy, umiejętności jej personelu oraz talentów i zainteresowań jej kierownictwa.

About the author:

Related posts