Projektowanie sklepów internetowych
środa, 1 marca, 2017
Klient na początku zwraca uwagę na wygląd. Stara to prawda, tym ważniejsza w Internecie, gdzie nie ma możliwości wypróbowania produktu przed jego zakupem. To strona wizualna stanowi pierwsze kryterium decydujące o pozostaniu w sklepie bądź jego opuszczeniu.
Jest to dobrze znany fakt, a jednak przedsiębiorcy zdają się zapominać o tym, jak ważne jest profesjonalne projektowanie sklepów internetowych, zawierzając w tej kwestii własnej intuicji albo firmowemu budżetowi. Często okazuje się, że oba czynniki są mylnymi wyznacznikami potrzeb nabywców oczekującymi przede wszystkim funkcjonalności – nawet najlepsza fotografia na nic się nie zda, jeżeli klient zdecyduje się opuścić wirtualną witrynę przed dotarciem do zdjęcia.
Dzisiaj liczy się czas klienta – jeżeli przedsiębiorca nie zainwestuje go wystarczająco w doskonały projekt swojego sklepu, trudno oczekiwać, żeby uczynił to klient, który ma do wyboru ofertę konkurencji w znacznie atrakcyjniejszej oprawie.
Zaopatrzenie sklepu w przejrzyste menu i odpowiednią szatę graficzną to w obecnych czasach standard wirtualnego handlu.